Tuesday, 22 March 2011

مراسم چهلم محمد مختاری


روز جمعه 5 فروردین, ساعت 3 بعد از ظهر
قطعه 249، ردیف 83، قبر 6

فراموشش نکنیم. حضور سبزمان آرامش بخش خانواده اش است


Sunday, 20 March 2011

سال نو مبارک



رسانه‌های سبز ایران، به تأسی از همراهان جنبش سبز آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، و به پاسداشت اتحاد خود و دیگر همراهان سبز، سال ۱۳۹۰ را سال «آگاهی تا رهایی» پیشنهاد کردند و خاطرنشان ساختند که صد سال پایداری و استقامت در راه مبارزه با استبداد در ایران به ما آموخته است که آگاهی چشم اسفندیار دیو استبداد و تمامیت خواهی است و امروز نیز گسترش آگاهی‌ها ارزشمندترین سرمایه‌ی ما برای حضوری پردوام در راه سبز امید است.






Thursday, 17 March 2011

مرگ مشکوک برادر اکبر امینی ( جوانی که روز 25 بهمن با نماد سبز روی جرثقیل رفت )

 حسين اميني جوان حدوداً 27- 28 ساله اي بوده كه هيچ مشكل و بيماري خاصي طي دوران زندگي اش نداشته.اما در يك امر غير مترقبه و غير عادي به ناگهان به گفته پزشكي قانوني دچار سكته قلبي گرديده و جان باخته است.هنوز هيچ دليل قانع كننده اي از طرف پزشكي قانوني به خانواده حسين داده نشده كه علت مرگ وي چه بوده است،اما سراسيمه براي وي جواز دفن صادر شده و او را در كاشان به خاك سپرده اند.  اين امر نميتواند بدون دليل و بدون رابطه در مورد وضعيت برادر شجاعش اكبر اميني كه هم اكنون در زندان اوين محبوس ميباشد،اتفاق افتاده باشد و سمت و سوي اتهامات به مرگ مشكوك توسط عناصر امنيتي حكومتي است كه ميخواسته اند بدينصورت از اكبر اميني و خانواده اش تقاص پس بگيرند.
در يكي ازخبرهاي مردمي كه بدست كانون حمايت ازخانواده هاي جانباختگان و بازداشتي ها رسيده،خبر مرگ حسين اميني بدينگونه نقل گرديده است:
برادر اکبر امینی ( اولین بازداشتی 25 بهمن که باجسارت تمام بالای جرثقیل رفت) کشته شده. هنوز از چگونگی مرگ او اطلاعی دردست نیست. هم بندان اکبر امینی در زندان اوین برای مرخصی او برای شرکت درمراسم بزرگداشت برادرش قصد اعتصاب غذا دارند. ضمنا مراسم ختم وی روز دوشنبه در مسجد ولیعصر واقع در خیابان سبلان شمالی ابتدای گلبرگ غربی ازساعت 5/2 تا 4 میباشد.

منبع
فیس بوک حمایت از اکبر امینی

Monday, 14 March 2011

مهدیه گلرو و بهاره هدایت، امسال مرخصی نوروزی هم ندارند

Tuesday, 8 March 2011

میلاد فدایی اصل، فعال دانشجویی که تازه آزاد شده بود ، در تجمع هفدهم اسفند دستگیر شد و در میدان 7 تیر بعد از ساعتها رها شد.

میلاد فدایی اصل، فعال دانشجویی که بتازگی آزاد شده بود، در تجمع هفدهم اسفند دستگیر شد و بعد از مدتی رها شد. میلاد در حال بازگشت از دانشگاه در میدان فردوسی تهران به علت درگیری لفظی با یکی از نیروهای بسیج بازداشت شد. یکی از نیروهای بسیج که در میدان فردوسی تهران مستقر بوده‌اند جلوی این میلاد را که در حال بازگشت از دانشگاه بوده گرفته و او را مورد بازجویی قرار می‌دهد. این مساله منجر به درگیری لفظی وی با نیروهای بسیجی مستقر در میدان و اقدام آن‌ها برای بازداشتش می‌شود. نیروهای بسیج به وی دستبند پلاستیکی زده و او را سوار یکی از ون‌های مستقر در میدان کرده و به سمت خیابان میدان انقلاب حرکت می‌کنند. نیروهای امنیتی این فعال دانشجویی را پس از گذشت چند ساعت در میدان هفت تیر تهران رها کردند.
میلاد از روز ۱۱ آذر ماه سال گذشته در منزلش بازداشت و از سوی شعبه‌ ۲۸ به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در خرداد ماه امسال از زندان آزاد شده بود


منبع
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=205548836122731&set=a.204248496252765.56747.200905676587047&ref=nf

زهرا رهنورد خالق مجسمه مادر

معترضان در روز جهانی زن( امروز 17 اسفند ) ، یکی از محل های تجمع اعتراضی شان را هم زمان با حصر زهرا رهنورد و میرحسین موسوی، میدان مادرتهران انتخاب کرده بودند، یعنی جایی که مجسمه نرگس عاشقان، ساخته زهرا رهنورد در آنجا نصب شده است. / محلی مناسب برای تجمعات آتی/

منبع
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=177005305678680&set=a.174520835927127.35404.173586916020519&ref=nf

Monday, 7 March 2011

اسکناس نویسی در اعتراض به دستگیری موسوی و کروبی

مسیرهای راهپیمایی 17 اسفند

  • اعتراض را از شب دوشنبه 16 اسفند ماه و ساعت 10 با فریادهای الله و اکبر شروع می کنیم. از ساعت 10 تا 10:05 چراغ خانه های خود را برای ادای احترام به شهدا و زندانیان زن خاموش خواهیم کرد.
  • شروع تجمع روز 17 اسفند: ساعت 4 بعد از ظهر
  •  مسیر شماره یک (شمال، شرق) : شروع مسیر از تجریش به خیابان شریعتی تا میدان مادر و بلوار میرداماد. مجسمه مجسمه «نرگس عاشقان» از آثار زهرا رهنورد در میدان مادر نصب شده است. در صورت امکان تجمع این میدان مرکز تجمع خواهد بود. در صورت بسته شدن میدان مادر بوسیله نیروهای سرکوب و یا خطر دستگیری، در کل مسیر یاد شده از تجریش تا انتهای بلوار میرداماد به صورت پراکنده اعتراض آرام خود را آغاز می کنیم. از یاد نبریم که محل هایی مانند پارک ملت و میدان ونک نیز در فاصله بسیار کمی از این مسیر قرار دارند.
  •  مسیر شماره دو (مرکز، غرب، جنوب): از ابتدای خیابان شهید مطهری (تخت طاووس سابق) به خیابان فاطمی و خیابان کارگر شمالی. محل شهادت ندا و نیز پارک لاله (محل هفت ماه تجمع و ایستادگی مادران پارک لاله) در این مسیر قرار دارد. . در صورت بسته شدن امیرآباد شمالی (خیابان خسروی محل شهادت ندا) بوسیله نیروهای سرکوب و یا خطر دستگیری، در کل مسیر یاد شده از خیابان شهید مطهری تا ولی عصر و فاطمی و مسیرهای فرعی منتهی به این خیابان ها به صورت پراکنده اعتراض آرام خود را آغاز می کنیم.
  •  اعتراضات شبانه را در روز سه شنبه در محلات خود ادامه خواهیم داد. در این شب برای ادای احترام به شهدای سبز در مساجد محل شمع روشن خواهیم کرد.
این مسیرها پس از رایزانی با برخی فعالان جنبش زن و مادران عزادار و حامیان آنها، توسطگروه فیسبوک 25بهمن اعلام شده است

Saturday, 5 March 2011

موسوی در قتلگاه حمام فين يا در تبعیدگاه احمدآباد؟


اینک به ناكجاآباد بردن موسوي - كروبي بدون هرگونه محكوميت قضايي، خود حكايت غريبي را رقم زده است تا آنجا که هیچ کس از آنان سرنخی ندارد که آیا زنده اند یا مرده؟ عرضه نویسی فرزندان آنان، تردیدی باقی نمی گذارد که اگر با اینان چنین می شود در زندان های ناشناخته بر افراد بی نام و نشان چه ها که روا نمی دارند.
اينكه جمهوري اسلامي هزينه سنگين اين رفتار نابخردانه را خواهد پرداخت منظور نظر اين نوشته نيست. آنچه منظور اين نوشته است تقارن و تشابه جالب ولی تلخی است كه در آغازين سال جمهوري اسلامي با حال حاضر رخ داده است. جمهوري اسلامي، آغازين سال خود را (٥٨) با بي مهري در حق نخست وزير مهندس بازرگان شروع كرد و اينك با تكرار آن بر سر دیگر نخست وزیر خود یعنی مهندس موسوي( و صد البته كروبي) حلقه ها را تكميل می كند.
نخبه كشي رسم نابخردانه سردمداران كوته بين اين مرز و بوم بوده و هست.اما بزرگ عمامه داران( تعبیری که عبدالعلی بازرگان برای ولی فقیه زمان برگزیده است) را حکایت دیگری جدا از ناصر الدین شاه و محمدرضا شاه است. لااقل محمدرضا شاه مصدق را در دادگاهی فرمایشی محاکمه کرد. متن دفاعیات مصدق در آن دادگاه در دسترس است. نهایت محکومیت برای مصدق سه سال زندان و سپس حبس خانگی تا پایان عمر بود. نه موسوی و نه کروبی حتی برای دقیقه ای پس از انتخابات به رسانه ملی فراخوانده نشدند تا دلیل این همه اعتراض خود را بازگو کنند. اینان خود برای حضور در دادگاه ،اظهار آمادگی کرده اند تا بلکه بتوانند دلیل این همه اعتراض خود بازگو کنند. اما دریغ از یک دقیقه که اینان بتوانند با مخاطبان خود طرف سخن شوند. نه ناصرالدين شاه و نه محمدرضا شاه در حد و اندازه اي از بلوغ سياسي نبودند كه بدانند با جفا بر نخست وزيران خود، عمر خود را كوتاه مي كنند. نخبگان هر جامعه، سلول های مغز یک جامعه اند. کشتن آنها، کشتن خویشتن است.
كسي نمي داند كه در اين خزان انقلاب اسلامي و در اين روزها و شب هاي ظلماني، سرنوشت موسوي - كروبي چيست؟ آيا سرنوشت آنان بسان سرنوشت ميرزا تقي خان امير كبير در قتلگاه حمام فين كاشان است يا بسان محمد مصدق در تبعيدگاه احمد آباد؟ هركدام باشد، آنچه مسلم است اينكه در فرداي تاريخ مكتوب ايران زمين نام اين دو، در كنار نام آن دو زينت بخش تاريخ رادمرداني خواهد بود كه خون دادند ولی حق ملت به نامردان ندادند.
نقل است امير كبير در واپسين لحظات عمر گهربار خود با خوني كه از دستانش مي چكيد بر ديوار حمام فين نوشت:
روزگار است چون گهي عزت دهد گه خوار دارد........چرخ بازيگر از اين بازيچه ها بسيار دارد
از مصدق نیز نقل است که گفت: هر چه فحش شنیدم، پر کاهی بر من اثر ننمود. زیرا همواره به یاد پندی از مادرم می افتادم که می گفت "وزن اشخاص در جامعه به قدر شدائدی است که آنها در راه مردم تحمل می کنند."

حسين عليزاده/١٢ اسفند ٨٩

پدر پیر موسوی مدام می پرسد میرحسین کجاست

عکس از مسیح علی نژاد

Followers